Aktualności
Galeria Wiślanka, czyli jak wykorzystać potencjał handlowy mniejszych polskich miast
Galeria Wiślanka, która powstaje w Żorach i której budowa wystartowała w połowie bieżącego roku jest już wynajęta w około 80 procentach. Wiślanka zostanie otwarta w IV kwartale 2020 roku. Szybkie tempo wynajmu powierzchni to dowód na to, że sieci handlowe dostrzegają rosnący potencjał polskich regionów i wzrost siły nabywczej konsumentów zamieszkujących te rynki. Ponadto rynki największych miast są już w dużym stopniu nasycone i brakuje potencjału na znaczące zwiększenie wolumenu sprzedaży – mówi Ewa Ściubidło, wiceprezes Mallson Polska, która odpowiada za wynajem powierzchni w żorskiej Galerii Wiślanka.
Żory to miasto na południu Polski, w którym do chwili obecnej brakuje nowoczesnych galerii handlowych. Istniejące zasoby powierzchni handlowych nie przystają do potrzeb i wymagań konsumentów, którzy poszukują towarów i usług uznanych marek, a także zróżnicowanej oferty kulturalnej i rozrywkowej – mówi Ewa Ściubidło. Idąc tym tropem, Galeria Wiślanka dostarczy na rynek 20 000 mkw. nowoczesnej powierzchni, na której znajdzie się obok szerokiego wachlarza handlu i usług także pierwsze wielosalowe kino w Żorach oraz strefa gastronomiczna. Będzie to więc miejsce, w którym żorzanie nie tylko zrobią zakupy, ale skorzystają także z oferty rozrywkowej zarezerwowanej do obecnej chwili dla mieszkańców większych miast – dodaje Ewa Ściubidło.
Galeria Wiślanka powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowania dwóch największych ulic w Żorach: drogi krajowej DK81 (zwanej potocznie „Wiślanką”) i drogi wojewódzkiej DW 935, która tworzy obwodnicę miasta i prowadzi do autostrady A1. W ramach inwestycji powstaje parking na 600 samochodów, a tuż obok Galerii mieści się przystanek darmowej, żorskiej komunikacji miejskiej, którą bezpośrednio można dojechać do centrum miasta.
W zasięgu Galerii Wiślanka (do 30 minut jazdy samochodem) mieszka ponad 750 tysięcy osób (źródło: GFK). Same Żory zamieszkuje ponad 60 000 osób. W kontekście wieku osób zamieszkujących Żory jest to najmłodsze miasto na Śląsku. Mieszkańców cechuje też stosunkowo duża siła nabywcza, która przejawia tendencję wzrostową. Omawiany region cechuje też bardzo niski wskaźnik bezrobocia ze względu na szeroką ofertę miejsc pracy proponowaną przez międzynarodowe przedsiębiorstwa prężnie działające w żorskiej strefie ekonomicznej.
Polska jest rynkiem mocno spolaryzowanym: większość nowoczesnej powierzchni handlowej skupionej jest na rynkach największych polskich miast, a mieszkańcy mniejszych miejscowości, aby zrobić zakupy w sklepach znanych marek lub skorzystać z oferty rozrywkowej często muszą jeździć do oddalonych o wiele kilometrów od ich miejsca zamieszkania większych ośrodków miejskich – mówi Ewa Ściubidło. Inwestorzy zaczynają dostrzegać potencjał mniejszych miejscowości czego Galeria Wiślanka jest najlepszym przykładem. W Wiślance swoje sklepy otworzy wiele znanych marek, między innymi Mohito, Reserved, House, CCC, popularny operator spożywczy Lidl, Rossmann, Orsay, Empik, Smyk, RTV Euro AGD, home&you, Pepco, 4F, Quiosque, Triumph i inne znane sieci. Łącznie w Galerii znajdzie się 80 punktów handlowych, usługowych oraz wspomniane już pierwsze, wielosalowe kino w Żorach: Helios. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi potencjalnymi najemcami powierzchni w Galerii Wiślanka – podsumowuje Ewa Ściubidło.